Współpraca
Projekt "eCOMVET" to międzynarodowy innowacyjny projekt partnerstw strategicznych.
Projekt realizowany był przez instytucje eksperckie: KIKO Educational Solutions z Polski, Charakis Research & Consulting z Cypru oraz Synolic NLP Greece z Grecji. Projekt jest współfinansowany z programu ERASMUS + Unii Europejskiej.
Cel projektu
Głównym celem projektu było stworzenie innowacyjnych szkoleń, kursów w obszarze zaawansowanej komunikacji interpersonalnej dla lekarzy weterynarii.
Stworzone innowacyjne szkolenia, kursy mają za zadanie wzmacnianie i poprawę kluczowych kompetencji społecznych i osobistych niezbędnych w pracy zawodowej z wykorzystaniem e-learningu i nowoczesnych cyfrowych narzędzi edukacyjnych.
Projekt realizowany był od 01.10.2018 do 31.12.2022r.
Rola kompetencji osobistych
Sytuacja na rynku pracy w większości krajów UE zmienia się dynamicznie, a lekarze weterynarii stanęli przed wyzwaniem zmiany postaw klientów i ich coraz bardziej wymagającym podejściem. Weterynaria jest uważana, zgodnie z badaniami, za jeden z najbardziej stresujących zawodów o wysokim poziomie wypalenia zawodowego. Umiejętności osobiste i społeczne, takie jak radzenie sobie ze stresem, zarządzanie czasem i związane z tym asertywnością, zarządzanie zespołem, mają kluczowe znaczenie dla uniknięcia wypalenia zawodowego w zawodzie lekarza weterynarii. Wzmocnienie tych kluczowych kompetencji jest niezbędne dla lekarzy weterynarii w długoterminowym wykonywaniu zawodu. Ma też kluczowe znaczenie dla lekarzy w utrzymaniu ciągłości zatrudnienia, rozwoju osobistego i społecznego. Wypalenie zawodowe w zawodzie lekarza wynika głównie z przeciążenia pracą, braku asertywności, niewystarczających kompetencji w komunikacji z klientem weterynaryjnym, braku umiejętności zarządzania czasem i braku umiejętności pracy w zespole weterynaryjnym.
Grupa docelowa projektu
Grupą docelową projektu są aktywni zawodowo lekarze weterynarii.
Według definicji UE i OCED lekarz weterynarii to osoba, które ukończyła studia w dziedzinie medycyny weterynaryjnej na poziomie uniwersyteckim (potwierdzone odpowiednim dyplomem ukończenia studiów wyższych) i która ma uprawnienia do wykonywania zawodu lekarza weterynarii.
Innowacyjność projektu i wyniki
W ramach projektu zostaną opracowane nowe cyfrowe kursy, materiały i narzędzia dla kluczowych kompetencji w obszarze komunikacji dla lekarzy weterynarii.
Projekt dostarczy innowacyjne cyfrowe narzędzia edukacyjne, jak też pozwoli na efektywne wykorzystanie technologii cyfrowych w szkoleniu tej grupy specjalistów. W realizację projektu są zaangażowani partnerzy z różnych państw członkowskich Unii Europejskiej, organizacje i eksperci z dużym doświadczeniem w zakresie tworzenia i wdrażania profesjonalnych szkoleń, edukacji cyfrowej, psychologii, zarządzania HR, eksperci w zakresie metodologii uczenia dorosłych i profesjonalistów, dzięki czemu możliwe jest dostarczenie rezultatów edukacyjnych o wysokiej wartości międzynarodowej.
Rezultaty
Badanie potrzeb edukacyjnych lekarzy weterynarii w obszarze kompetencji interpersonalnych
Opracowane kursy są komplementarne do programu edukacji prowadzonej przez uczelnie wyższe i wydziały medycyny weterynaryjnej.
Na podstawie badań program i metodologia zostały opracowane i zastosowane w postaci dostępnych modułów e-learningowych.
Sylabusy kursów dla lekarzy weterynarii
Kursy - programy nauczania i jego metodologie dla lekarzy weterynarii
Kurs zawansowanej komunikacji lekarza weterynarii z opiekunem zwierzęcia (ang. advanced communication between veterinary doctor and client – animal owner)
Kurs z zarządzania czasem lekarza weterynarii (ang. time management for veterinary doctors)
Kurs asertywności lekarza weterynarii (ang. assertiveness for veterinary doctors)
Kurs zarządzania stresem lekarza weterynarii (ang. stress management for veterinary doctors)
Kurs zarządzania zespołem weterynaryjnym (ang. team management for veterinary doctors)